Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

    Sisteme de alarma auto
    Configuratia generala
Descriere tehnologie Configuratia hardware
 
    Este un produs modern, care inglobeaza un microprocesor programabil RISC (produs al firmei americane MICROCHIP), ceea ce-i permite sa gestioneze intreaga gama de dispozitive externe de automatizare sau avertizare, precum si orice tip de senzor. La unitatea centrala se pot conecta urmatoarele periferice:

- contacte usi, capote;
- senzor impact pentru alarma;
- senzor vibratii pentru prealarma;
- senzor cu ultrasunete pentru interior;
- senzor cu microunde pentru interior;
- senzor dual cu microunde (interior si exterior);
- avertizor acustic (sirena);
- avertizor optic (stroboscop);
- avertizor radio la distanta (pager);
- modul pentru comanda luminilor de avarie;
- interfata pentru comanda inchiderii centralizate (centrala are 2 iesiri open-colector cu  capacitatea de 500 mA, actionate separat incuiere-descuiere);
- indicator de stare (albastru si rosu);
- modul pentru blocarea pornirii motorului;
- dispozitiv de protectie avansata la furt (inclus la modelele: Iridium+, Ic);
- dispozitiv antiatac (anticar jacking - Defend si Escape);
- ;

    Unitatea centrala executa intregul set de functii programat, insa manifestarea sistemului, precum si gradul de protectie depind de tipul si numarul modulelor externe conectate in configuratia aleasa de utilizator.

top top   

    Senzorii sunt realizati in tehnologie C-MOS, ceea ce le confera o mare stabilitate si imunitate la zgomotele strazii, precum si un consum redus de energie. Acestia au butoane pentru reglarea continua a sensibilitatii si indicator de activare. Senzorii sunt incapsulati intr-o carcasa rezistenta la solicitari mecanice si caldura, putand fi instalati pe caroseria masinii, intr-o zona optima pentru detectarea socurilor. Cei doi senzori (alarma si prealarma) au raspunsuri diferite la stimuli si comporta reglaje ale sensibilitatii complet diferite.

top top   

    Sunt dispozitive complexe, care creeaza unul (in cazul senzorului de interior) sau doua (la cel dual) campuri de forma elipsoidala, prin care se detecteaza miscarea in jurul si/sau in interiorul masinii. Zona din interior se conecteaza la o intrare a sistemului care declanseaza alarma, iar cea din exterior - la o intrare care activeaza prealarma. Dimensiunea celor doua campuri se poate regla si, prin actiunea lor, completeaza protectia conferita de senzorii de impact si de vibratii, crescand gradul de securitate a autovehiculelor.

top top   

    Dispozitivul pentru protectia avansata la furt

    Este un modul electronic ce se conecteaza la unul sau doua din sistemele care realizeaza oprirea motorului autovehiculului. Instalarea acestui dispozitiv, independent de modulul pentru blocarea pornirii motorului, permite sistemului de alarma - dotat cu softul special de protectie antifurt - sa creasca mult gradul de protectie pe care il asigura impotriva furtului masinii.

top top   

    Conectat la alarma, acesta permite pornirea motorului doar in starea dezarmat a sistemului. Modulul este incapsulat intr-o cutie rezistenta la solicitari mecanice si caldura, fiind dotat cu buton de service, indicator de stare propriu si conector necesar instalarii.

top top   

    Modulul este electronic si executa operatiile de conectare a celor doua cai de semnalizare ale autovehiculului, in timpul cat este comandat de sistem, si le separa, atat timp cat nu este actionat. Acesta este incapsulat intr-o cutie rezistenta la solicitari mecanice si caldura, avand indicator de stare propriu. Modulul separa sistemul de lumini de restul sistemului de alarma, evitand astfel dezactivarea sistemului de alarma datorita defectiunilor sau sabotajelor la circuitul de lumini.

top top   

    Subsistemul pentru avertizare la distanta (Pager)

    Este un ansamblu format dintr-un emitator care, comandat de sistem, emite un semnal radio codat, activand astfel receptorul care este la purtator. Semnalarea este diferita in functie de ceea ce a fost activat (prealarma/alarma), receptorul avertizand sincron cu sirena. Dispozitivul este foarte util ca metoda alternativa de avertizare; acesta, impreuna cu sirena Back-Up, confera autovehiculului un grad ridicat de protectie, din punct de vedere al avertizarii starii de alarma.

top top   

    Interfata pentru comanda incuierii centralizate

    Aceasta face legatura intre sistemul de alarma si sistemul de incuiere al usilor, permitand incuierea si descuierea usilor sincron cu armarea, respectiv dezarmarea alarmei. Exista in uz, in functie de fabricantul masinii, mai multe standarde de incuiere/descuiere, cu moduri de actionare diferite; astfel, interfata de incuiere-descuiere comporta mai multe variante, cu parametri diferiti, pentru a putea realiza incuierea optima indiferent de standard. De asemenea, prin instalarea ei, se evita - ca, de altfel, pentru intregul sistem de alarma - orice modificare (si/sau improvizatie) la sistemul electric al autovehiculului.

top top   

    Indicatorul de stare

    Include un led de mare putere care semnalizeaza starea armat a alarmei, atentionand astfel (impreuna cu ledul de blocare a pornirii motorului) asupra faptului ca autovehiculul are un sistem electronic de protectie.

top top   

    Modulul pentru avertizare la mers inapoi

    Conectat la autovehicul, emite un sunet intermitent de putere medie atunci cand masina se deplaseaza cu spatele. Modulul are rolul de a avertiza suplimentar pietonii, in cazul parcarilor aglomerate, ca autovehicuulul se deplaseaza cu spatele, cat si pe conducatorul auto, la pornire, ca este in treapta de viteza pentru mers inapoi.

top top   

    Avertizor optic (stroboscop)

    Avertizorul emite pulsatoriu spoturi de lumina de intensitate mare atunci cand este declansata alarma, contribuind astfel, alaturi de sirena si luminile de avarie, la efectul de panica pe care il creaza o alarma declansata.

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player