|
|
|
|
Este un produs modern,
care inglobeaza un microprocesor programabil RISC (produs al
firmei americane MICROCHIP), ceea ce-i permite sa gestioneze
intreaga gama de dispozitive externe de automatizare sau avertizare,
precum si orice tip de senzor. La unitatea centrala se pot conecta
urmatoarele periferice:
- contacte usi, capote;
- senzor impact pentru alarma;
- senzor vibratii pentru prealarma;
- senzor cu ultrasunete pentru interior;
- senzor cu microunde pentru interior;
- senzor dual cu microunde (interior si exterior);
- avertizor acustic (sirena);
- avertizor optic (stroboscop);
- avertizor radio la distanta (pager);
- modul pentru comanda luminilor de avarie;
- interfata pentru comanda inchiderii centralizate (centrala
are 2 iesiri open-colector cu capacitatea de 500 mA,
actionate separat incuiere-descuiere);
- indicator de stare (albastru si rosu);
- modul pentru blocarea pornirii motorului;
- dispozitiv de protectie avansata la furt (inclus la modelele:
Iridium+, Ic);
- dispozitiv antiatac (anticar jacking - Defend si Escape);
- ;
Unitatea centrala executa intregul set de
functii programat, insa manifestarea sistemului, precum si gradul
de protectie depind de tipul si numarul modulelor externe conectate
in configuratia aleasa de utilizator.
|
|
Senzorii sunt realizati
in tehnologie C-MOS, ceea ce le confera o mare stabilitate si
imunitate la zgomotele strazii, precum si un consum redus de
energie. Acestia au butoane pentru reglarea continua a sensibilitatii
si indicator de activare. Senzorii sunt incapsulati intr-o carcasa rezistenta la solicitari mecanice si caldura,
putand fi instalati pe caroseria masinii, intr-o zona optima
pentru detectarea socurilor. Cei doi senzori (alarma si prealarma)
au raspunsuri diferite la stimuli si comporta reglaje ale sensibilitatii
complet diferite.
|
|
Sunt dispozitive complexe,
care creeaza unul (in cazul senzorului de interior) sau doua
(la cel dual) campuri de forma elipsoidala, prin care se detecteaza
miscarea in jurul si/sau in interiorul masinii. Zona din interior
se conecteaza la o intrare a sistemului care declanseaza alarma,
iar cea din exterior - la o intrare care activeaza prealarma.
Dimensiunea celor doua campuri se poate regla si, prin actiunea
lor, completeaza protectia conferita de senzorii de impact si
de vibratii, crescand gradul de securitate a autovehiculelor.
|
|
|
Este
un modul electronic ce se conecteaza la unul sau doua din sistemele
care realizeaza oprirea motorului autovehiculului. Instalarea
acestui dispozitiv, independent de modulul pentru blocarea pornirii
motorului, permite sistemului de alarma - dotat cu softul special
de protectie antifurt - sa creasca mult gradul de protectie
pe care il asigura impotriva furtului masinii.
|
|
|
Conectat la
alarma, acesta permite pornirea motorului doar in starea dezarmat
a sistemului. Modulul este incapsulat intr-o cutie rezistenta
la solicitari mecanice si caldura, fiind dotat cu buton de service,
indicator de stare propriu si conector necesar instalarii.
|
|
|
Modulul este electronic
si executa operatiile de conectare a celor doua cai de semnalizare
ale autovehiculului, in timpul cat este comandat de sistem,
si le separa, atat timp cat nu este actionat. Acesta este incapsulat
intr-o cutie rezistenta la solicitari mecanice si caldura, avand
indicator de stare propriu. Modulul separa sistemul de lumini
de restul sistemului de alarma, evitand astfel dezactivarea
sistemului de alarma datorita defectiunilor sau sabotajelor
la circuitul de lumini.
|
|
|
Este un ansamblu format
dintr-un emitator care, comandat de sistem, emite un semnal
radio codat, activand astfel receptorul care este la purtator.
Semnalarea este diferita in functie de ceea ce a fost activat
(prealarma/alarma), receptorul avertizand sincron cu sirena.
Dispozitivul este foarte util ca metoda alternativa de avertizare;
acesta, impreuna cu sirena Back-Up, confera autovehiculului
un grad ridicat de protectie, din punct de vedere al avertizarii
starii de alarma.
|
|
|
Aceasta
face legatura intre sistemul de alarma si sistemul de incuiere
al usilor, permitand incuierea si descuierea usilor sincron
cu armarea, respectiv dezarmarea alarmei. Exista in uz, in functie
de fabricantul masinii, mai multe standarde de incuiere/descuiere,
cu moduri de actionare diferite; astfel, interfata de incuiere-descuiere
comporta mai multe variante, cu parametri diferiti, pentru a
putea realiza incuierea optima indiferent de standard. De asemenea,
prin instalarea ei, se evita - ca, de altfel, pentru intregul
sistem de alarma - orice modificare (si/sau improvizatie) la
sistemul electric al autovehiculului.
|
|
|
Include
un led de mare putere care semnalizeaza starea armat a alarmei, atentionand
astfel (impreuna cu ledul de blocare a pornirii motorului) asupra faptului ca autovehiculul
are un sistem electronic de protectie.
|
|
|
Conectat la autovehicul,
emite un sunet intermitent de putere medie atunci cand masina
se deplaseaza cu spatele. Modulul are rolul de a avertiza suplimentar
pietonii, in cazul parcarilor aglomerate, ca autovehicuulul
se deplaseaza cu spatele, cat si pe conducatorul auto, la pornire,
ca este in treapta de viteza pentru mers inapoi.
|
|
|
Avertizorul
emite pulsatoriu spoturi de lumina de intensitate mare atunci
cand este declansata alarma, contribuind astfel, alaturi de
sirena si luminile de avarie, la efectul de panica pe care il
creaza o alarma declansata.
|
|